Kancelářská židle M1 XENON HALF MESH
a M1 XENON FULL MESH

Titulní stránka



Někteří prodejci používají také název HERKULES

Velikost krabice je 87 x 69 x 29 cm. Krabice se vejde do Octavie do kufru, do menších aut je potřeba sklopit sedačky. Do všech běžných aut se vejde krabice na zadní sedačky. Smontovaná židle se vejde do běžných aut na zadní sedačky :-)

V tuto chvíli (tj. asi po 5 letech hledání) se nám tato židle jeví jako jedna z nejergonomičtějších lehátkových (tj. s velkým sklonem zádové opěry) z těch, které nám prošly rukama a stojí méně než 10 000.- Kč (a jsou vhodné pro chlapy, resp mohutnější postavy).

Ačkoliv je tato židle na první pohled dokonalá (kromě toho, že se na FULL MESH kvůli malé šířce tvrdého rámu sedáku nevejde širší zadnice, tj skoro všechny české ;-) tak po několikaměsíčním seznamováním s ní, přesto doporučujeme následující TUNING - UPGRADE: (Zapomeňte na to, že za méně než 10 tisíc lze sehnat dokonalou židli s lehátkovou úpravou... ;-)

M1-UPGRADE-10-00 - ZPEVNĚNÍ PODHLAVNÍKU
Každému nemusí vyhovovat príliš volné otáčení hlavové opěrky kolem jedné ze dvou rovnoběžných os. My jsme si na všech našich vzorkovnách židli XENON vylepšili 2 papírky (vhodné jsou např. poloviny válcové plochy z kreslící čtvrtky), lze tím libovolně zpevnit horní osu otáčení... Doporučujeme pro tuto operaci celý podhlavník oddělit od zadového opěráku (3 šrouby) a řešit nejdřív jedno třecí ložisko a potom druhé (nedělat obě najednou) viz 2 následující foto :-)

M1-UPGRADE-10-10 - OTOČENÍ PODRUČEK
Po roce (až s rostoucí oblibou práce "v leže") jsme zjistili, ze područky lze (s pouhým šroubovákem) otočit kolem svislé osy o 180 stupňů a docílit tak dokonalého podepření loktů při lehátkové úpravě (zdá se, že lehátková úprava nebyla výrobcem považována zrovna za implicitní ;-)

M1-UPGRADE-10-20 - ČALOUNĚNÍ PODRUČEK STANDARD (koženka)
Další vylepšení je čalounění područek - velice měkké a pohodlné. Výhody čalouněných područek jsou kromě měkkosti (originální jsou PUR tvrdé) také mnohem větší horní plocha (lokty se na nich lépe udrží), větší tření (v poloze vleže lokty nekloužou dozadu) a v neposlední řadě i prakticky žádné riziko poškození stolové desky područkami. Koženka vydrží více než 2 roky při denním používání kratším než 4 hodiny. Většinou na skladě.

M1-UPGRADE-10-22, 10-22L a 10-22K - ČALOUNĚNÍ PODRUČEK DELUXE (koženka nebo kůže)
2. generace čalounění područek - špičkový, profesionální vzhled, tentokrát vhodné i pro manažery (1. generace není moc designová, zato je levnější ;-) Toto čalounění není tak velké jako STANDARD, zato přesně kopíruje původní područku a lépe drží. Již běží sériová (spíš manufakturní) výroba - zatím v kožence a kůži. Koženka vydrží více než 2 roky při denním používání kratším než 4 hodiny, kůže má až 5x větší životnost. Nevýhoda čalounění DELUXE je nemožnost pouhého dokoupení a nasazení na tovární područky. Buď musí M1 originální područky vyndat z krabice se židlí nebo musí zákazník područky oddělit ze smontované židle (což je zcela jednoduché vleže), područky musíme dopravit k čalouníkovi, ten na ně odborně a napevno namontuje čalounění a pak musíme očalouněné područky dopravit zpět k židli. Z toho plyne, že nebudeme asi mít velkou zásobu připravených područek k okamžitému odběru (na rozdíl od verze STANDARD, kterou lze jednoduše dodatečně nasadit). Většinou na skladě.

M1-UPGRADE-10-30 - POLŠTÁŘEK STANDARD (koženka)
Až při budování STUDIA ZDRAVÉHO SEZENÍ (KOSMICKÉHO POČÍTAČOVÉHO PRACOVIŠTĚ - fotodokumentace se připravuje) jsme zjistili, že pro dokonalou práci s PC vleže, tato židle požaduje ještě přídavný polštářek pod hlavu - aby bylo vidět na monitor a né na strop (s polštářkem se dá naštestí vleže i relaxovat - vzhledem k tomu, že pro práci je potřeba co nejtlustší a pro relaxaci - zaklánění hlavy - zase co nejtenčí, zdá se, že jsme tlouštku celkem trefili). Jeho vedlejším efektem (ale né zanedbatelným) je eliminace problému u chlapů s vyššími obratly, kdy těmto potom tolik nevadí relativně malá výška podhlavníku. Již běží sériová (spíš manufakturní) výroba. Většinou na skladě.

M1-UPGRADE-10-32, 10-32L a 10-32K - POLŠTÁŘEK DELUXE SILNÝ (koženka nebo kůže)
2. generace polštářku - špičkový, profesionální vzhled, tentokrát vhodné i pro manažery (1. generace není moc designová, zato je levnější ;-) Polštářek dokonale kopíruje složitý (horizontálně konkávní a vertikálně konvexní) tvar podhlavníku a je příjemně měkký (narozdíl od modelu STANDARD). Již běží sériová (spíš manufakturní) výroba - zatím jen v kožence a kůži. Většinou na skladě.

M1-UPGRADE-10-33, 10-33L a 10-33K - POLŠTÁŘEK DELUXE TENKÝ (koženka nebo kůže)
Stejný jako polštářek DELUXE SILNÝ, jen o cca 20 mm tenčí. Někteří lidé (např. s menším množstvím tuku nebo svalů na zádech) mají lebku relativně víc vzadu a stávající polštářek jim ji tedy tlačil příliš dopředu. Již běží sériová (spíš manufakturní) výroba - zatím jen v kožence a kůži. Většinou na skladě.

M1-UPGRADE-10-40 - NAKLONĚNÍ SEDÁKU
Zjistili jsme konečně (až po dvou letech úspěšného prodeje této židle), proč ji někteří zákaznící odmítali. Ona má totiž sedák tvarovaný tak, že je vpředu vyšší než vzadu a to způsobuje, že vsedě svírají stehenní kosti s trupem úhel menší než 90 stupňů a to někteří vnímají jako nepříjemné - spodní části stehen u kolen jsou pak příliš stlačovány a to brání např. volnému průtoku tělních tekutin. Takže dnes už umíme naklonit sedák o 3,5 stupně, tj. zhruba do roviny. Musíme si ale uvědomit, že to zvýrazní jednu z negativních vlastností synchronní mechaniky - totiž vystrkování uživatele směrem dopředu - ven ze židle, ale to je daň za synchronní mechaniku - nic lepšího nebylo dosud vymyšleno ;-) Většinou na skladě.

M1-UPGRADE-10-50 - ZVÝŠENÍ OPĚRÁKU
Tento problém úzce souvisí s UPGRADEM-10-40. Bederní opěrka některým připadá poněkud nízká a při naklonění sedáku už by to vadilo kdekomu. Proto jsme vyvinuli řešení, jak lze celý zádový opěrák (a s ním i bederní opěrku) o 12 mm zvýšit. Doporučujeme i všem, co mají vyšší trup (vyšší obratle). Většinou na skladě.

M1-UPGRADE-10-60 a 10-60C - VYŠŠÍ PÍST - ZVÝŠENÍ ŽIDLE (černý nebo chrom)
Tlak chlapů s dlouhými nohami na zvýšení sedáku byl tak silný, že nás to opět přinutilo, zkomplikovat si život   ;-) Nabízíme tedy vyšší píst (špičkový německý) v barvě chrom nebo černá, který zvedne židli o cca 4 cm. Doporučujeme těm, co mají vyrazně vyšší stůl, než řekněme 74 cm. Lze kombinovat s UPGRADEM-10-70, židle je pak vyšší o cca 8 cm (pozor na volbu barvy, některé kombinace nejsou příliš estetické). Většinou na skladě.

M1-UPGRADE-10-70, 10-70S a 10-70A - HLINÍKOVÝ KŘÍŽ - ZVÝŠENÍ ŽIDLE (černý, stříbřenka nebo leštěný Al)
Vyhověli jsme požadavkům zákazníků, kteří chtěli hliníkový kříž v různé povrchové úpravě (k dispozici je dnes černý, matný chrom /stříbřenka/ nebo leštěný). Ale pozor - současně tím dojde ke zvýšení celé židle o cca 4 cm. Doporučujeme těm, co mají vyrazně vyšší stůl, než řekněme 74 cm. Lze kombinovat s UPGRADEM-10-60, židle je pak vyšší o víc než 8 cm (pozor na volbu barvy, některé kombinace nejsou příliš estetické). Většinou na skladě.

M1-UPGRADE-10-80 a 10-80A - VOZÍK POD NOHY (černý nebo leštěný Al)
Vyhověli jsme prosbám zákazníků, kteří pokukovali po vozíku (s teleskopickou spojkou k židli) z mnohonásobně dražší židle. Používá se při poloze VLEŽE, není určen pro polohu VSEDĚ. Vozík má uvnitř teleskopu pružinu, takže po zvednutí nohou se stáhne až k podvozku židle. Lze ho libovolně otáčet kolem židle. Vždy je nutno kombinovat s UPGRADEM-10-60 (židle je pak vyšší o cca 4 cm), při kombinaci s UPGRADEM-10-70 (židle je pak vyšší o další cca 4 cm) je nutný i UPGRADE 10-90. Bude na skladě.

M1-UPGRADE-10-90 - MALÁ KOLEČKA
Speciální menší kolečka pro židli a větší kolečka pro vozík (lze vybrat na tvrdé nebo měkké podlahy). Je nutný pouze při současném použití M1-UPGRADE-10-70 a 10-80, jinak nemá význam. Většinou na skladě.

M1-UPGRADE-10-??: ZATÍM TAJNÉ
Připravujeme další výrazné ergonomické zlepšení této židle, ale z konkurenčních důvodů to musíme do poslední chvíle tajit ;-).

---
Přiznání pachatele:
Přemýšlel jsem dnes nad tim, proč my máme tolik vylepšení právě u M1 XENON (a tak málo u jiných židlí), ačkoliv mám celý život přímo bytostný odpor k tuningům u aut... Napadá mě jediný důvod - ta židle je o tolik lepší, než jiné, že jsme ji od první chvíle, co jsme na ni kápli, masivně prodávali. A tím, jak jsem se kolem ní denně motal, mi na ní začalo leccos vadit, tak jsem vyvíjel a vyvíjel... Pak jsem si jednu pořídil sám pro sebe a za tři dny byly na světě Upgrady 10-40 a 10-50... To neznamená, že ostatní židle by nepotřebovaly také vylepšit, PRÁVĚ NAOPAK, ale nemám dost času a ony si to všechny možná ani nezaslouží ;-) Marcel Janů.

Po těchto úpravách získáte židli s větší užitnou hodnotou, než má většina mnohem dražších židlí. I Američané se mohou od nás něco naučit... ;-)
Čínská židle podle amerického patentu s českým tuningem...