Kancelářská židle M1 XENON FULL MESH

Titulní stránka

Velikost krabice je 87 x 69 x 29 cm. Krabice se vejde do Octavie do kufru, do menších aut je potřeba sklopit sedačky. Do všech běžných aut se vejde krabice na zadní sedačky. Smontovaná židle se vejde do běžných aut na zadní sedačky :-)

V tuto chvíli (tj. asi po 5 letech hledání) se nám tato židle jeví jako jedna z nejergonomičtějších lehátkových (tj. s velkým sklonem zádové opěry) z těch, které nám prošly rukama a stojí méně než 10 000.- Kč.

Ačkoliv je tato židle na první pohled dokonalá (kromě toho, že se na ní nevejde širší zadnice, tj skoro všechny české ;-) tak po několikaměsíčním seznamováním s ní, přesto doporučujeme následující TUNING - UPGRADE: (Zapomeňte na to, že za necelých 10 tisíc lze sehnat dokonalou židli s lehátkovou úpravou... ;-)

1. TUNING - M1-UPGRADE-01: ZPEVNĚNÍ PODHLAVNÍKU
Každému nemusí vyhovovat príliš volné otáčení hlavové opěrky kolem jedné ze dvou rovnoběžných os. My jsme si na všech našich vzorkovnách židli XENON vylepšili 2 papírky (vhodné jsou např. poloviny válcové plochy z kreslící čtvrtky), lze tím libovolně zpevnit horní osu otáčení... Doporučujeme pro tuto operaci celý podhlavník oddělit od zadového opěráku (3 šrouby) a řešit nejdřív jedno třecí ložisko a potom druhé (nedělat obě najednou) viz 2 následující foto :-)

2. TUNING - M1-UPGRADE-02: OTOČENÍ PODRUČEK
Po roce (až s rostoucí oblibou práce "v leže") jsme zjistili, ze područky lze (s pouhým šroubovákem) otočit kolem svislé osy o 180 stupňů a docílit tak dokonalého podepření loktů při lehátkové úpravě (zdá se, že lehátková úprava nebyla výrobcem považována za implicitní).

3. TUNING - M1-UPGRADE-03: ČALOUNĚNÍ PODRUČEK
Další vylepšení je čalounění područek - velice měkké a pohodlné. Výhody čalouněných područek jsou kromě měkkosti (originální jsou PUR tvrdé) také mnohem větší horní plocha (lokty se na nich lépe udrží), větší tření (v poloze vleže lokty nekloužou dozadu) a v neposlední řadě i prakticky žádné riziko poškození stolové desky područkami. Již běží sériová (spíš manufakturní) výroba 3. generace.

4. TUNING - M1-UPGRADE-04: POLŠTÁŘEK POD HLAVU
Až při budování STUDIA ZDRAVÉHO SEZENÍ (KOSMICKÉHO POČÍTAČOVÉHO PRACOVIŠTĚ - fotodokumentace se připravuje) jsme zjistili, že pro dokonalou práci s PC vleže, tato židle požaduje ještě přídavný polštářek pod hlavu - aby bylo vidět na monitor a né na strop (s polštářkem se dá naštestí vleže i relaxovat - vzhledem k tomu, že pro práci je potřeba co nejtlustší a pro relaxaci - zaklánění hlavy - zase co nejtenčí, zdá se, že jsme tlouštku celkem trefili). Jeho vedlejším efektem (ale né zanedbatelným) je eliminace problému u chlapů s vyššími obratly, kdy těmto potom tolik nevadí relativně malá výška podhlavníku. Polštářek výrobce bohužel nedodává, ale my máme už rozběhlou sériovou (spíš manufakturní) výrobu.

5. TUNING - M1-UPGRADE-05: NAKLONĚNÍ SEDÁKU
Platí hlavně pro židli DA XENON (s molitanem v sedáku). Zjistili jsme konečně (až po dvou letech úspěšného prodeje této židle), proč ji někteří zákaznící odmítali. Ona má totiž sedák vpředu vyšší než vzadu a to způsobuje, že vsedě svírají stehenní kosti s trupem úhel menší než 90 stupňů a to někteří vnímají jako nepříjemné - spodní části stehen u kolen jsou pak příliš stlačovány a to brání např. volnému průtoku tělních tekutin. Takže dnes už umíme naklonit sedák o 3,5 stupně, tj. zhruba do roviny. Musíme si ale uvědomit, že to zvýrazní jednu z negativních vlastností synchronní mechaniky - totiž vystrkování uživatele směrem dopředu - ven ze židle, ale to je daň za synchronní mechaniku - nic lepšího nebylo dosud vymyšleno ;-)

6. TUNING - M1-UPGRADE-06: ZVÝŠENÍ OPĚRÁKU
Tento problém úzce souvisí s 5. tuningem. Bederní opěrka některým připadá poněkud nízká a při naklonění sedáku už by to vadilo kdekomu. Proto jsme vyvinuli řešení, jak lze celý zádový opěrák (a s ním i bederní opěrku) o 12 mm zvýšit.

7. TUNING - M1-UPGRADE-07: VYŠŠÍ PÍST - ZVÝŠENÍ ŽIDLE
Tlak chlapů s dlouhými nohami na zvýšení sedáku byl tak silný, že nás to opět přinutilo, zkomplikovat si život   ;-) Nabízíme tedy vyšší píst (špičkový německý) v barvě chrom nebo černá, který zvedne židli o cca 4 cm. Doporučujeme těm, co mají vyrazně vyšší stůl, než řekněme 74 cm. Lze kombinovat s UPGRADEM-08, židle je pak vyšší o cca 8 cm (pozor na volbu barvy, některé kombinace nejsou příliš estetické).

8. TUNING - M1-UPGRADE-08: HLINÍKOVÝ KŘÍŽ - ZVÝŠENÍ ŽIDLE
Vyhověli jsme požadavkům zákazníků, kteří chtěli hliníkový kříž v různé povrchové úpravě (k dispozici je dnes černý, matný chrom /stříbřenka/ nebo leštěný). Ale pozor - současně tím dojde ke zvýšení celé židle o cca 4 cm. Doporučujeme těm, co mají vyrazně vyšší stůl, než řekněme 74 cm. Lze kombinovat s UPGRADEM-07, židle je pak vyšší o víc než 8 cm (pozor na volbu barvy, některé kombinace nejsou příliš estetické).

9. TUNING - M1-UPGRADE-09: VOZÍK POD NOHY
Vyhověli jsme požadavkům zákazníků, kteří pokukovali po vozíku (s teleskopickou spojkou k židli) z mnohonásobně dražší židle. Je nutno kombinovat s UPGRADEM-07 (židle je pak vyšší o cca 4 cm), ale nelze (zatím) kombinovat s UPGRADEM-08.

10. TUNING - M1-UPGRADE-10: ZATÍM TAJNÉ
Připravujeme další výrazné ergonomické zlepšení této židle, ale z konkurenčních důvodů to musíme do poslední chvíle tajit ;-).

Po těchto úpravách získáte židli s větší užitnou hodnotou, než má většina mnohem dražších židlí. I Američané se mohou od nás něco naučit... ;-)
Čínská židle podle amerického patentu s českým tuningem...